lauantai 29. lokakuuta 2016

Annapurna Base Camp Trek osa 3: Varusteet

ABC-retkestä on jo aikaa, mutta aina on mukava muistella vähän lisää hienoa reissua. Varusteista on tullut kyselyä, joten tästä löytyy vielä rehellinen luettelo asioista, joita kannoimme mukanamme nämä upeat seitsemän päivää!

- Rinkka (Henriikalla Fjällrävenin Kajka 55 litraa ja mulla Deuterin Futura 30 litraa)
- Rinkan sadesuoja (mulla Kathmandusta ostettu noin kolmen euron lähinnä suihkumyssyä muistuttava asia, joka kuitenkin piti hyvin vettä)
- Makuupussi (Henriikalla pieni sisätilamakuupussi, mulla pieni vanha untuvapussi, jossa osa höyhenistä vielä tallessa)
- LifeStraw -juomapullo
- Litran ja puolen litran vesipullot
- Otsalamppu
- Pieni ensiapuvarustus (laastareita, rakkolaastareita, urheiluteippiä, kynsisakset, hakaneuloja, puhdistuspyyhkeitä, särkylääkkeitä)
- Kamerat (Henriikalla järjestelmäkamera ja action-kamera, mulla seikkalunkestävä kamera sekä yksi varavirtalähde)
- Puhelin (Henriikalla älypuhelin nepalilaisella liittymällä, mulla epä-älypuhelin herätyskellolla)
- Laturit (Henriikalla)
- Rannekello
- Vessapaperia (Nenän ja muiden asioiden pyyhkimiseen. Matkalla jouduttiin ostamaan toinen, se oli tuoksuvaa.)
- Vaelluskengät
- Lenkkarit
- Sadetakki (mulla pelkkä kuoritakki)
- Kevytuntuvatakki
- Vaellustakki (Henriikalla)
- Fleece
- Villapaita (Henriikalla)
- Sadehousut
- Pitkät vaellushousut
- Kevyet tuulihousut (mulla)
- Shortsit
- Pari t-paitaa (mulla teknisiä)
- Pari pitkähihaista (mulla teknisiä)
- Pitkät kalsarit (yöksi)
- Sukkia, alusvaatteita, villasukat
- Pipo, buffeja, käsineet
- Muistivihko johon merkitä matka-aikoja ja muistiinpanoja päivistä ja kyniä
- Kartta
- Aurinkolasit
- Silmälasit ja kertakäyttöpiilolinssejä (mulla)
- Hammasharja ja pesuaineet
- Pieni retkipyyhe
- Riittävästi rahaa minigrip-pussiin pakattuna
- ACA-lupa ja TIMS-lupa sekä passi minigrip-pussiin pakattuna
- Välipalaevästä (keksejä, suklaata)
- Suolapurkki iilimatoja varten
- Pieni muovipussi roskia varten
- Pyykkipussi
- Bambukeppi loppumatkasta (Henriikalla)


Rinkka-asiaa mietittiin jonkin verran. Henriikalla on Nepalissa mukana tämän 55-litraisen Kajkan lisäksi vain 20-litrainen reppu, joka olisi ollut liian pieni. Mulla isompi rinkka olis ollu 65-litrainen, ja se olisi ollut aivan liian iso tälle reissulle.

Pakkaaminen onnistui aika hyvin, eikä mitään suurta ylimääräistä ollut mukana suolapurkkia lukuunottamatta (ei nähty niitä kuuluisia iilimatoja). Ainoat mitä olisi voinut olla mukana oli aurinkorasva (unohtui) sekä ideal-side Henriikan kipeytynyttä polvea varten, mutta sekin saatiin matkalta ihanalta australialaiselta mieheltä. Lämpimiä vaatteita tarvitsi lähinnä MBC:llä ja ABC:llä eli 3700 metristä ylöspäin, mutta siellä ne olivatkin todella tarpeellisia. Kun kantaa itse tavaransa, niin ei halua raahata liikaa ylimääräistä.

1 kommentti:

  1. Mitä luokkaa noi lodget Nepalissa kustantaa per yö? Olen lähdössä Nepaliin EBC-trekille ja mietin käteisen mukaan varaamista.

    VastaaPoista